11/4/17
Tips

Những mẫu câu dùng để giới thiệu sản phẩm với khách hàng/đối tác nước ngoài

Nếu anh/chị chỉ có 05 phút để thuyết trình về sản phẩm của mình với đối tác/khách hàng nước ngoài, anh/chị sẽ nói như thế nào? Anh Steve Dunn – nhân viên kinh doanh của công ty Compix Inc muốn giới thiệu sản phẩm mới iCustomer - phần mềm quản lý chăm sóc khách hàng tới các khách hàng tiềm năng. Chúng ta hãy xem anh ấy sử dụng những mẫu câu/cách nói như nào nhé!

Steve Dunn:

Well, good afternoon, ladies and gentlemen. I’m Steve Dunn and I want to tell you today about Compix’s new CRM (Customer Relationship Management) application for your iPhone, the iCustomer.

Firstly, I’ll demonstrate exactly what this software is capable of doing.

Then, I’ll outline the advantage this has over conventional CRM systems.

Finally, I’ll show you how this can help boost the productivity of your salesforce significantly.

So, first of all, as a salesman,Ican tell you what we all want is up-to-the-minute information about our customers. iCustomer links your salespeople directly with your central customer database so that at any time they can check what exactly the... without any time lost.

Moving on to my next point, what are the advantages of the real-time information provided by iCustomer over other CRM systems? Well, it means that for the first time ever you salespeople always have up-to-date details about your customers. Current credit ratings for example, any problems with recent orders or maybe a new special offer that headquarters wants… of course, because it has a phone function.

So, finally, what are the real benefits for your salespeople? Two words: increased productivity. Our research shows that salespeople are able to make at least 15 per cent more customer visits per week, leading to an increased sales volume of up to 30 per cent and that’s not all.

In conclusion, if you commit to using iCustomer, we are offering a free consultancy service for your business. Our experts will visit your company.

Thank you for listening. If anyone has any questions, I’d be happy to answer them.

Customer:

Yes, I do. Do you provide software training for users as part of the package?

Steve Dunn:

I’m pleased that you asked that question. We don’t provide training ourselves, but our sister company is responsible for that and I’m sure we could discuss ways that we could incorporate that into the package…

A.     Một số cách mở đầu cho 1 bài giới thiệu sản phẩm

1.      Các từ dẫn để làm rõ thứ tự các ý:

-         Firstly, first of all: ý triển khaiđầu tiên

-         Then/ moving on to my next point: Chuyển sang các ý tiếp theo

-         Finally, in conclusion: Cuối cùng, kết luận.

2.      Các câu dẫn khác

-         I’ll demonstrate/tell/show something: Tôi sẽ cho các bạn thấy ….

-         I’ll outline: Chỉ ra những ý chính

B.     Useful phrases

1.      Capable of doing something = able to do something: Có khả năng làm gì

2.      Boost the productivity of something = increase productivity: Nâng cao năng suất làm việc

3.      The advantages of something: Những lợi thế của việc gì

4.      Have up-to-date: Cụm động từ chỉ cập nhật điều gì đó (vd: details about your customers – thông tin chi tiết về khách hàng)

5.      The real benefits for something: Những lợi tích thật sự cho việc gì

6.      Commit to doing something: Cam kết sử dụng cái gì đó

7.      Offering something for something : Cung cấp cái gì cho cái gì

*** Hai ví dụ về phần hỏi đáp các câu hỏi của khách hàng: Hai mẫu câu này đều ý muốn nói tôi rất sẵn lòng trả lời câu hỏi của các bạn

-         If anyone has any questions, I’d be happy to answer them:

-         I’m pleased that you asked that question

C.     New words

1.      Salesforce(n): đội ngũ bán hàng

2.      Up-to-the-minute information: Cụm danh từ ý nói cập nhật thông tin liên tục, từng phút

3.      Central customer database: Trung tâm thông tin của khách hàng

4.      Headquarters(n): Tổng công ty (bộ phận lãnh đạo cao nhất)/ trụ sở chính

5.      Sales volume (n): Doanh số

=> “leading to an increased sales volume of up to 30 per cent”: dẫn đến tăng doanh số lên đến 30 phần trăm

7.      Conventional (CRM systems): Hệ thống CRM kiểu truyền thống

 

Bài viết gần nhất